Friday, March 18, 2016

Bugårsdammen

Vandringen i dag gikk hjemmefra fra Mokollen til Bugårdsparken,  9 km.
Skogen på Mokollen står ferdig i all sin prakt og bare venter på varmen.
Skogen her får om kort tid vårens vakreste grønnfarge.
Gleder meg til å ta bilder av trærene etterhvert som bladene vokser frem.
Mokollveien går over til Åslyveien, videre til Skiringssalsveien og over den sterkt trafikerte Sandefjordsveien.
På Krokemoveien kommer jeg til Sandefjord Videregående skole.
Jeg stopper opp her og lar tankene mine dvele med min svigerfar, Nils Selåsdal, som var lektor her i en mannsalder.
Dengang het skolen Sandefjord Gymnas.
Tett ved siden av Gymnaset lå Sandar Yrkesskole. Nå er alt blitt Vestfolds største videregående skole. Idag er det 2000 elever her og 370 ansatte.


Like ved skolen ligger Bugårdsparken. Et nydelig og populær park hvor eldre legger sine ettermiddagsturer, unge løper, noen mater endene, andre bare sitter på en ledig benk og nyter sola.
Bare det å sitte her og se på den vakre Bugårdsdammen er godt for sjelen.
Snart er det andeslepp her i Bugårdsdammen. Da er det mengder av barn og voksne som samles når kommunens hjelpere kommer med et stort lass med ender som slippes ut i dammen. De går i lang rekke etterhverandre ned til vannet til stor begreistring fra de skuelysten.

No comments:

Post a Comment